Tziterop

27 juni 2023 - Borculo, Nederland

Beste Volgers ,

Eergisteren hebben we geslapen in Langstedt , gewoon op een camperplaats . Niet echt Kristinneke haar ding , de vreemdste zaken haalt ze zich in haar hoofd . Ze gaan ons overvallen , ze gaan ons ontvoeren , etc . Ondanks dat we een waker eerste klas in de mobilhome hebben liggen , die een eventuele indringer met huid en haar zal verslinden . Ik dacht nochtans dat ze het ondertussen we gewoon zou zijn maar niets is minder waar . Een slapeloze nacht was haar deel . Ik heb geslapen als een marmot . S’morgens naar de plaatselijke bakker en dan op weg . Vandaag gaan we ervoor zieden we tegen elkaar . We moeten en zullen in Nederland geraken . Dus zat er niks anders op dan rijden . Pepper zag de bui al hangen , dat word weer veel slapen . Er stonden een kleine 500 km op programma . In Duitsland is het de gewoonte net als bij ons om alle autostrades open te breken , er worden smalle rijstroken aangelegd en rijden maar . Het was in zo’n stuk dat ik plotsklaps een boenk hoorde en mijn linkerspiegel zal vliegen . Een domme Duitser ( ik ken er gaan andere ) met een camionette reed teveel op mijn rijstrook en ramde mijn spiegel eraf . We verschoten ons allebei , nee alle drie een ongeluk . Ik dimmen gelijk een onozele en proberen de aandacht te trekken van die aspirant laagvlieger . Al goed dat dat hij het had gezien , en ongetwijfeld gevoelt . Op de parking dan maar papieren invullen . Ik ben tegen mijn natuur zeer rustig gebleven , ik was tenslotte nog in vakantie modus . Het botsauto chauffeurke probeerde zich te verontschuldigen voor zijn wangedrag . Ik ben er maar in meegegaan , ik ga 5 weken rust en ontstressen niet laten verbrodden door een dwaas die niet weet hoe groot  zijn spel is . We hebben in deze vakantie bijna 7000 km gereden , waarvan duizenden op wegen die men amper een fietspad kan noemen . Berg op en af , tegenliggers gekruist en zelfs nooit spiegeltje tik . Nu hier op een autostrade is het van dat . Maar goed , afsluiten en verder . Ons doel , een camperpark in Borculo in Gelderland . Op speciaal verzoek van Kristinneke, met ijssalon… En het was het waard , een mooie rustige locatie bij de boerderij . Alle geuren inbegrepen. Extra troef het ijssalon alwaar men zich kan volvreten met alle soorten ijs . Mobilhome op de plaats en proberen maar . We besluiten om 2 dagen te blijven , en op deze manier de vakantie mooi af te sluiten . Want beste volgers , het zit erop . Onze 5 weken zijn voorbij gevlogen . We hebben een uitzonderlijke reis mogen meemaken . Hebben fantastische zaken gezien en mogen meemaken. Landschappen om van te dromen . Zon en regen . Wind en rust . Fijne mensen leren kennen , onvriendelijke aan de kant geschoven . We zijn door alle Scandinavische landen gereden met elk zijn verschillende natuur . Op enorm veel campings gestaan , de ene al wat beter dan de andere . Gegeten en gedronken . Vis heb ik laten passeren . De Noordkaap bereikt , op zich een enorme ervaring . Niet iedereen bereikt dit eind van het vasteland. Rendieren gezien tot ik ze niet meer wou zien . Elanden gezien . Zelfs ( hopelijk ) een collega haar prins bezorgt ) .Eigenlijk is deze reis niet met een pen of foto te beschrijven, je moet het met Uw eigen ogen zien . Ik raad het iedereen aan , maar maak er tijd voor vrij . Ik geef het zelf toe , die 5 weken waren te kort . De prachtige Lofoten hebben we zelfs moeten laten gaan . Ooit komen  we terug , maar dan zal het voor langer zijn . Dan nemen we nog meer tijd om alles te laten bezinken. Ik ben er zeker van dat Pepper ook van de partij zal zijn , ook hij heeft er op zijn manier van genoten daar ben ik van overtuigd . Tenslotte een dikke Merci aan Kristinneke om mij en mijn enthousiasme te dulden deze 5 weken .  Maar ook bedankt aan jullie lezers die de verhalen hebben gevolgd, en de leuke reacties .

Uw reizende reporter , Eric .

Misschien tot snel op andere avonturen .

1. Bart en Conny:
    27 juni 2023
    Wat supermooie verhalen Eric en Kristine. Zeker weten dat jullie er enorm van genoten hebben. Het doet me denken aan onze reis naar Trondheim toen we nog zeer jong waren. Het oooh zo prachtige Scandinavië en jullie zullen nog veel meer gezien hebben.
    Knap gedaan en een mooie beleving ook voor ons allen, precies of we waren mee onderweg. Bedankt dat we dit voor een stuk konden meebeleven.
  2. Shari De Zangre:
    27 juni 2023
    Prachtig
    Fier op mijn avontuurlijke ouders ❤️❤️
  3. Roger Nauwelaerts:
    28 juni 2023
    Bedankt voor de mooie verhalen,hoop dat jullie nog veel op reis mogen gaan in goede gezondheid.
    Grtz Roger
  4. Den groenen horzel:
    28 juni 2023
    Bedankt om ons door deze verhalen mee op reis te nemen . Het lijkt alsof we er bij waren👍👍.
  5. Tante Dette:
    29 juni 2023
    Inderdaad een mooie ervaring die ze niet meer afpakken. En nu terug in eigen bed slapen, dat zal ook deugd doen.
  6. Albertin:
    29 juni 2023
    Bedankt voor de mooie verhalen en dat ge dat nog veel kan doen nog veel succes groetjes albertin cherre
  7. Van der Velden Bruno en tante Lut:
    2 juli 2023
    Een ervaring en herinneringen om nooit te vergeten, en een veilige thuiskomst.
  8. Van der Velden Bruno en tante Lut:
    2 juli 2023
    Een ervaring en herinneringen om nooit te vergeten, en een veilige thuiskomst.