Einde nadert

25 juni 2023 - Langstedt, Duitsland

Beste Volgers ,

Gisteren heb ik geen verhaal geschreven . Dus vandaag ben ik er weer . We stonden eergisteren op bij de boerderij onder een stralende zon . Ook van de partij op onze rustige camping enkele kleurrijke figuren die naar het rock festival waren geweest of er naartoe gingen . In oude old timers reden ze met luide muziek op onze rustige boerderij camping . Ik zet er geld op dat de koeien zure melk gingen produceren . Animo was er wel . Maar ach U en ik zijn ook jong geweest . S’morgens sliepen de tattoo uitstal figuren natuurlijk nog . Dus wij stilletjes weg . De bedoeling blijft hetzelfde, zakken in Zweden . We rijden op de E6 en het gaat vooruit . In tegenstelling tot eergisteren U weet wel Goteborg miserie . Nu is het een plaatsje zoeken . Dat blijkt in dit deel van geen sinecure . De campings zijn hier zeer dun bezaaid. Uiteindelijk vinden we iets aan het water , dat lijkt ons wel iets . Niet enkel wij blijkbaar maar elke camperende Zweed van Goteborg en omstreken . Dus resultaat een overvolle camping uitgelaten  Zweden . Ik vraag een rustige plaats , we zijn tenslotte de rust gewend .  En een rustige plaats krijgen we ergens achteraan naast de opslagplaats van oude attracties. Maar we klagen niet , alles beter dan tussen een hoop joelende Zweeds koters te zitten . Het sanitair , top . Omgeving na een wandeling, top . Als we s’morgens gingen uit checken , minder top . We krijgen een rekening gepresenteerd van 55 € . En dat voor 1 nacht tussen de rommel te staan . Meer en meer verlangen we naar de rust van het Noorden . De stilte , de rustige campings . Het slechte weer nemen we er graag bij . Er  is een hemelsbreed verschil tussen het zuiden en het noorden . Echt met geen pen te beschrijven. We hebben op zeer vreemde plaatsen gestaan waar echt geen hol te zien was . En toch was dat beter dan in het commerciële zuiden . Hier terug de drukte , het verkeer , enz . Het gaat echt een probleem worden om hier terug te aarden . We waren al snel een eind weg , en gingen al snel de brug en dus de grens over tussen Zweden en Noorwegen . Niet goedkoop , maar een snelle oplossing voor wie niet met de boot wil of durft . Hier belanden we dan weer terug in de nodige files . Sami wegen , waar zijn ze gebleven . Het word tijd om een slaapplaats te zoeken en Kristinneke gaat aan de slag . Al snel heeft ze iets gevonden een camperplaats aan een hotel in Duitsland . Aangekomen zijn we content , weg drukke Zweden . Weg volgepakte camping . Weg dure slaapplaats. Hier 10€ te betalen bij de plaatselijke bakker , hotel was nog gesloten. Stroom , douche en toilet inbegrepen . In het dorp vinden we op wandelafstand een leuk Grieks restaurant. We eten er heerlijk en voelen ons weer op vakantie . Vanavond gaan we goed slapen in dit rustige Duitse dorp . Morgen rijden we weer verder en proberen in Nederland te geraken .

Uw reporter , Eric

1. Shari De Zangre:
    25 juni 2023
    Geniet nog van jullie laatste dagen 🤩🥰
  2. Albertin:
    26 juni 2023
    Geniet er nog Van en veilig thuis