Mora en niet die van de frikandellen

1 juni 2023 - Mora, Zweden

Donderdag 1/6 , dag 4 van ons avontuur . We laten camp Grinsby en de gesellige Monique ( Vrouwtje Coppens ) achter ons en rijden in een stralende zon wel met veel wind weliswaar verder noordwaarts. Vandaan staat er een rit van om en bij de 250 km . Ons doel voor de dag een gehuchtje in de buurt van Mora in Zweden . Nu ik weet al direct wat de attentie lezer denkt , ahhh daar komen de frikandellen van Mora van !! Ik moet jullie teleurstellen, hier kennen ze Cora van Mora helemaal niet . Ik kan het weten want ik heb het gevraagd aan de brave uitbater van onze camping in mijn beste Zweeds . Hey vet du Cora van Mora ? Negatief … Weer urban legend uit de wereld geholpen . De weg naar Mora was er weer eentje uit de boekjes , wegen zonder lichten of hatelijke verkeersdrempels . Bomen zoveel je er maar kan tellen . Ze beginnen Kristinneke zelfs een beetje te vervelen . Peper ziet de pracht en praal niet , het lijkt wel of ik de enige ben die zich de koning te rijk voelt om hier rond te rijden . Ze zullen het licht nog wel is zien . Deze reis heeft niet alleen een einddoel maar ook een opdracht . Een opdracht mij toevertrouwd door een collega . Zoek mij daar is ne ferme vent zei MVH . Liefst een zongebruinde donkerharige zuiderse adonis . Ik zie U de wenkbrauwen al fronsen . Ik de landen waar de grote , bleke , blonde goden leven vind men zoiets niet . Ik heb al alle dagen mijn og de kost gegeven , ben door bossen en langs rivieren gelopen maar nergens ook maar iets wat aan de verwachtingen voldeed . Ik denk dat het zelfs nog eenvoudiger is om een ingeweken inboorling van Kazachstan te vinden die ergens een zuiderse achtergrond heeft . Maar de tocht is nog lang en ergens zal hij wel uit de bossen springen . Geduld MVH hij komt eraan .
Onze slaapplaats voor deze avond kan weer tellen , weer recht voor een meer . Rust tot  je er mottig van word , maar Daan doen we het voor . De schotelantenne staat al uit , straks naar thuis kijken , want om hier buiten zitten is het veeeel te koud . Ik wens jullie nog fijne werkdagen , Uw reporter Eric