Down the road

16 juni 2023 - Grong, Noorwegen

Beste Volgers ,

Deze morgen vertrokken in Nesna . Het was tempo geblazen , we hadden de ferry om 8u15 . Reizen is hard labeur , Pepper nog met de prut in zijn ogen begrijpt er niks van . Ik zie hem zo denken , waarom zo vroeg ? Snel zijn handtekening leggen in Nesna en vertrekken maar . De overtocht van 30min gaat vlot . In principe is dit de laatste ferry van ons verlof ( als ik mij niet vergis ) . We gaan onze zeemansbenen nog missen . De tocht gaat verder over weg 17 , wederom postkaart zicht na postkaart zicht . Tot we uiteindelijk aan een splitsing komen en ervoor kiezen om de E 6 te nemen richting Trondheim . De zon schijnt volop en zodra we van de kust weg zijn loopt de temperatuur al snel op . De E 6 is de grote verbindingsweg tussen het zuiden en het noorden . Iets drukker maar niet minder mooi . Niet iedereen kiest deze weg , volgens mij ongelijk . We komen prachtige zichten tegen en watervallen en stromen om van te dromen . De bedoeling is om ergens voor Trondheim te stoppen en te genieten van de ondertussen 22 graden !!! Ongezien . Onze trip door Noorwegen heeft ons ook een verassende vriendschap opgebracht . Heel de reis luisteren we al naar een top zender Radio Vinyl . Een zender die allemaal klassiekers draait van de jaren 60 , 70 en 80 . Zalig om onderweg bij  weg te dromen . Maar de favorieten zijn wel de liedjes van ABBA , U welbekend . Ondertussen kennen we alle liedjes van buiten , van Waterloo tot Ring ring niets is ons vreemd . We zijn de leden van ABBA ondertussen al aan het beschouwen als persoonlijke vrienden . Als ik de gsm nummers kan vinden van Björn , Benny , Agnetha en Anni-frid zal ik ze bellen en zeggen dat wij onderussen hun grootse fans zijn , tegen wil en de k weliswaar . Wie niet waagt niet wint want , The winner takes it all. Met onze nieuwe Zweedse hartsvrienden zijn we al snel in Grong waar we op onze schitterende camping aankomen aan een stroom . Top plaatsen , en jawel de zon . Op de camping ( in ons straatje ) is er blijkbaar ook een bijeenkomst van de Noorse Kabe ( merk caravan ) club . Tja , nils aan te doen , zo zien we nog eens iets . En iets zien doen we ! De Vikings van weleer pakken graag uit met lange sleurhutten achter hun Volvo . Hoe groter hoe beter , een soort van haantjes gedrag denk ik . De mannen zwieren en zwaaien met hun spel ,, wringen het in allerlei bochten en dat allemaal om de Freya’s te behagen . Kundig tonen de dames waar de heren hun groot spel in kunnen duwen , en dat met de nodige harde aansporingen. Als uiteindelijk het grote spel goed staat geven ze een diepe zucht eindelijk . De heren Vikings komen dan al zwetend en puffend uit hun Volvo , tevreden met het behaalde resultaat en de glimlach van het Vikings vrouwtje . Men moet er iets voor over hebben denk ik dan , en leg me j rustig achterover in mij relaxzetel . Maar daarmee is de strijd nog niet gestreden , neen neen nu moet heel de inboedel nog in orde worden gebracht . Een dametje , klein maar die er zeer gevaarlijk uitziet neemt het voortouw en breed met de armen zwaaiend loopt ze de verschillende plaatsjes af op zoek naar soortgenoten die ze dan uiteindelijk vind . De strijdplannen worden gesmeed , ik neem aan een offergeest . Ik hou Pepper goed in de gaten want de Noren kennende , geen hond vriendelijke mensen zijn begot in staat om onze lieve vriend aan het spit te rijgen . Wij eten BBQ vanavond, rendier of iets anders . We zien wel . We genieten in elk geval volop van onze locatie en het weer . Morgen zien we wel verder , hier blijven of vertrekken ? Dat zal van de Vikings  en hun avond rituelen afhangen .

Een opgewarmde reporter , Eric

1. Rosita:
    16 juni 2023
    Geniet van jullie BBQ en de Vikingen 😉🥰
  2. Patricia:
    16 juni 2023
    Enjoy de bbq en het mooie landschap 😘☀️😎
  3. Albertin:
    17 juni 2023