Middle Earth

15 juni 2023 - Nesna, Noorwegen

Beste Volgers ,

We worden wakker in Reipa bij onze Duitse Armand Pien . Het weer ? Bewolkt maar niet koud . Even voel ik de drang om aan het Duitse orakel de weersvoorspellingen te gaan vragen , maar de brave man ligt nog lekker te slapen . Dus wij weg . De tocht brengt ons verder zuidelijker op weg 17 . Nog maar net buiten het dorp moeten we een ferry op . Het ziet er vrij verlaten uit dus ik ga maar eens kijken , blijkt dat de volgende ferry om 14u15 zal aankomen , het was 9u . Gaan we niet doen hè , dus een kleine omweg langs weg 17 . Nog nooit in mijn leven ben ik zo blij geweest de boot te hebben gemist . Wat een fabelachtige weg !! 5 j geleden hebben deze weg in de strontregen gereden , nu een stralende zon . Zeer smal , maar oh zo mooi . Kristinneke kan haar ogen niet geloven en , hier is het echt fantastisch. Ik waan mijn echt in Middle Earth op de filmset van Lord Off The Rings . Onherbergzame gebieden volgen elkaar op een snel tempo af . Na een omweg van 51 km komen we dan terug aan een volgende ferry , even wachten en varen maar . Ook dit is te mooi voor woorden . Ik krijg hier echt kippenvel van . Aangekomen zette de weg verder met dezelfde vergezichten . Na 28 km is het weeral zo ver en we moeten terug inschepen . Ditmaal zal het iets langer duren , maar we hebben tijd en genieten van de zon aan dek . Eens we terug ontschepen rijden we aan een gestaag tempo verder over de smalle wegen . We passen de nodige stops in , waarin ik zelfs een zeearend kan spotten . Of was het een beest uit Middle Earth ? Wie zal het zeggen . Rond 14u30 zoeken we een slaapplaats . We komen terecht in een camping vlak aan onze volgende ferry in Nesna. Een rustige plaats waar we weer op ons plooi kunnen komen . Pepper languit in het gras en wij eindelijk weer eens in de zon . Morgen gaat de tocht verder richting Trondheim , nog een stuk op weg 17 en dan gaan we de E 6 op om een beetje snelheid te halen . We hebben nog meer dan 2 weken , maar toch zie je stilaan het einde naderen en we moeten nog zoveel zien . De Atlantic road , Trollistigen en we Geiranger fjord staan nog op ons to do lijstje . Zo zie je maar , zelfs 5 weken zijn te kort om dit fantastische land te verkennen , volgende keer zullen het 10 weken worden .

Uw gelukkige reporter Eric

1. Tante Dette:
    15 juni 2023
    Blij voor jullie dat het beter weer is en je mooie uitzichten hebt, genieten maar!