Zou het kunnen ?

14 juni 2023 - Reipå, Noorwegen

Beste Volgers ,

Gisteren zijn we terug vertrokken na een rustige , maar natte nacht in de buurt van Narvik . De bedoeling van deze dag was rijden , rijden en nog eens rijden . Eerst langs de E6 nadien de toeristische weg van Noorwegen weg 17 . Iets wat ik 5 ja geleden in de gietende regen al is heb gedaan . Tot ik het kotsbeu was en bijna huiswaarts reed . Al goed dat toen vriend Fill en zoontje Krikke mij toen op andere gedachten hadden gebracht. Maar dit jaar ging het lukken hield ik mij voor . Dus de gas erop . Al snel kwamen we toe de constatatie dat het allemaal niet zo vlot ging . Het begon al toen we 1u30 hebben staan wachten op een Ferry . De klok tikt  . Toen we uiteindelijk de overkant hadden bereikt ging de toch verder richting weg 17 . De weg die we namen was redelijk smal en van de ene tunnel in de andere . Komt daar nog bij dat er zeer veel vrachtwagens over deze smalle baan denderen. Die Vikings van welleer zijn onverschrokken, quasi met de bijl in de hand en de gehoornde helm op hun kop achter het stuur op zoek naar achteloze slachtoffers. Ik ben het ook wel gewoon met een vrachtwagen te rijden maar niet met zulke doodswens . Dus stuur vasthouden en gas , Kristinneke zorgvuldig de rechterkant in de gaten houdende dat we niet tegen een tunnel wand knalden . We reden door berg en dal toen we op een gegeven moment op een berg een café . Even rust dachten we . Wij daar binnen , zonder Pepper ditmaal . Maar ook nu kregen we de melding , niet welkom . Vreemd , ik dacht al bij mezelf stinken wij ? Maar neen , er was gereserveerd . Dus wij terug weg . Gas erop . Onderweg snel nog de nodige proviand opslaan in de ondertussen vertrouwde Rema 1000 . Eens terug op weg , op de  E6 ondertussen zag ik een wagen langs de kant staan . Ik keek en zag 2 elanden langs de weg staan grazen . Dit is wel uitzonderlijk en ga in de rem . Kristinneke spring uit de bijna rijdende bus met de gsm in de aanslag . Als een volleerde cameravrouw van National geografic holde ze de berg af op zoek naar het perfect te shot . U weet the right place at the right time . Ze duikt met een atletische sprong in het struikgewas met gevaar voor eigen leven . Een toekomst als paparazzi fotograaf is een optie ..  Ze besluipt de wilde dieren zonder vrees , ze klikt en filmt . Zo dit staat erop , nu terug een spurtje naar de bus . Toegegeven een spurtje was meer één slentergang. De adrenaline was uitgewerkt denk ik . Al hijgend van zoveel emotie en spanning viel ze terug in haar zetel , moe maar voldaan . Pepper begrijpt de commotie niet en sluit terug zijn ogen . Terug de gas erop , de klok tikt . Onderweg passeren we nog de snelst stromende rivier ter wereld de Salstraumen , althans dat heeft Fil en Krikke mij toen wijsgemaakt ( misschien maar een manier om mij op te beuren , ik vraag het nog wel eens ) . Al snel komen we aan op onze bewolkte camping in Reipa . We vriendelijke Duitse uitbater ontvangt ons met open armen , we zijn moe . We hebben amper 375 km gereden op een hele dag , ik ben er zeker van dat sommige fietsers het hier sneller doen . Volgens Den Duits gaat het morgen beter weer worden , ik bekijk hem met een frons . Die gasten hebben ons in het verleden al veel belooft , nooit goed gekomen . Maar toch besluiten we 2 dagen te blijven ongeacht het weer . We kruipen op tijd in ons bed , en hopen op beterschap . Vandaag stonden we op en het was bewolkt . Ziede wel , Den Duits liegt altijd . Dus word het een wasdag , Kristinneke beroert de knoppen van het aanwezige wasmachine met de nodig kundigheid . We rest van de dag is platte rust . Rond de middag breekt de hemel toch wel open zeker en de zon straalt . Al snel zitten we buiten . Ik moet zeggen deze Duits heeft dan toch gelijk gekregen . Vanavond doen we BBQ met Noorse worsten , kan ni slecht zijn .

Morgen rijden we verder in Zuidelijke richting en hopen dat de zon blijft schijnen , misschien is vragen aan de Duitse versie van Armand Pien , hier genaamd Philip Ammertmann ( foto volgt ) . Hij heeft altijd gelijk en zegt tot morgen met meer weer !!

Uw in de zon op zijn gat zittende reporter , Eric