Keuzes

12 juni 2023 - Hålogaland Bridge, Noorwegen

Beste Volgers ,

Deze morgen wakker geworden met een waterzonnetje in Tromsø. De bakermat van onvriendelijkheid. Na het ontbijt zetten we koers zuiden op zoek naar zon en warmte . Niet de warmte die jullie nu meemaken in België, dat is misschien overdreven . Maar buitenkomen zonder jas en muts zou wonderen doen . Gisteren hebben we tijdens een gesprek besloten om de Lofoten over te slagen . Er zijn verschillende redenen , het weer is er ook zeer slecht met regen en wind . De overtocht Moskenes -Bodo ( waar ik 5 j geleden samen met de vrienden niet op konden vanwege de storm ) zou ook zeer wispelturig varen . Tenslotte is dit een overtocht van bijna 4 u . We lezen ook dat de boten al volboekt zijn met lange wachttijden tot gevolg . We andere reden is we hebben dan gewoon te weinig tijd om alles op ons gemak te doen . Toegegeven we zijn 5 weken onderweg , maar dat is nog te kort om elke boom en berg , dal en fjord van Noorwegen te ontdekken . Men moet keuzes maken in het leven . Maar de belangrijkste reden is toch mijn allerliefste vrouwtje . De reis eist toch nogal veel van haar . Altijd onderweg , slechter slapen en haar algemene gezondheid speelt haar parten . Dan is het voor mij zeer eenvoudig . We doen het nog rustiger aan en nemen extra tijd . Dus moeten er kilometers af . We hebben tenslotte er nu al meer dan 3800 km opzitten en ons doel de Noordkaap is bereikt . Vandaag reden we richting Narvik alwaar we een kleine camping hebben gevonden . Echt in the middle off nowhere . Maar rustig en proper . Morgen rijden we verder Zuidwaarts waar ik een fijne camping heb gevonden . De weg zal ons langs de prachtige weg 17 voeren langs de kust en met verschillende veerboten . Als het weer daar meezit zouden we daar 2 dagen blijven om extra te rusten . We bekijken het dag per dag . Scandinavië is nu eenmaal een bestemming  waar het weer  zeer snel kan omslagen en enorm kan verschillen per regio . We hebben er al enorm van genoten en het is fijn om onderweg te zijn onder ons twee en Pepper . En we hebben al waanzinnig mooie dingen gezien . Maar soms moet je keuzes maken . Keuzes die niet altijd voor de hand liggen .

Uw nog steeds enthousiaste reporter , Eric

1. Albertin:
    12 juni 2023
    Nog veel reisplezier en voor Kristine veel succes
  2. Tante Dette:
    12 juni 2023
    Juiste keuze, het moet aangenaam blíjven hé. Geniet maar van wat meer rust. Grtjs