Stoelendans

2 juni 2023 - Berg, Zweden

Goedemorgen Beste volgers ,

Vandaag laten we Mora achter ons en het doel is Berg in Zweden . Na een heerlijke nacht ontwaken we in een stralende zon en iets minder wind , alhoewel het nog steeds maar 12 graden is . Zomer in Zweden , de korte broekjes blijven in de kast . Onze nachtrust werd wel gestoord door muggen . De muggen die hier de plak zwaaien zijn echte sluipmoordenaars. Je ziet ze echt niet , ze zoemen stilletjes maar geven steken niet normaal . Onze bleke huiden zijn blijkbaar de perfecte landingsplaats voor deze killers . We staan dan ook vol bulten die enorm jeuken . Er blijft geen centimeter bespaard van ons arme lijf , we zien er stilaan uit als een grote framboos vol rode bulten . Nog het meeste ons Kristinneke zij blijkt een all U can eat buffet . Ons ontbijt croissants en kaneelkoeken , daar kikkert een mens van op . Net voor ons vertrek zien we nog een riante mobilhome staan naast ons met op de achterkant het opschrift ‘ Jesus lebt , Ihr liebt auch dich ‘ wat een geruststelling zeg nu kan ons niks meer gebeuren . We passeren eerst in het centrum van Mora op zoek naar warmere kleding , we hebben wel voor 4 seizoenen bij maar het blijkt nog onvoldoende . Aangekomen in de Intersport in Mora gaan we al direct naar de warme jassen en we slagen onze slag . Aan de kassa staat een Zweed in t-shirt en kijkt me vreemd aan . Ik durf niet anders dan te zeggen we are going North . Mhm Mhm zegt hem in’t Zweeds en lacht mij uit . We vervolgen snel onze rit langs de Inlandsvagen E45 . Een weg tussen ontelbare bomen , het wordt zelfs een beetje hypnotiserend . Sommige stukken bos zijn echter helemaal gekapt , waarschijnlijk om Ikea kastjes van te maken . Nu weten we ineens waarom dat Zweeds is . De houten huisjes onderweg in veel gevallen verlaten of vervallen zijn maar een triestig zicht , we zien ook nooit niemand . Spookdorp na spookdorp vliegen we voorbij op weg naar onze slaapplaats . We komen aan in Berg op een totaal verlaten camping , automatisch inchecken en we zetten ons aan het water . Idyllisch zicht maar moederziel alleen . Ik had gehoopt op een lekkere maaltijd in het beloofde maar nu gesloten restaurant, het bleek ijdele hoop . We eten wel wat we in huis hebben . Ah ja de titel van dit schrijven is stoelendans . Onze Pepper vind het zalig om op elke vrije stoel te springen, weggegaan is plaatsvergaan . Zo moet Kristinneke regelmatig in conclaaf met die rakker om haar plaats terug op te eisen . Een hondenleven , U kent het . Morgen rijden we verder naar Stromsund alwaar we de Wildernisweg zullen oprijden , hopelijk op warmer weer want 8 graden is gene vette , alhoewel met onze nieuwe frakskes . Uw rillende reporter Eric

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl